Monday, August 3, 2009

Aku dan tiriod, diabetes, hipertensi

Sedih rasanya bila mengenangkan nasib diri..ada macam2 jenis penyakit ..semuanyer yg kronik..aku sebenarnya ader juga penyakit tiriod jenis hipo ...aku kena penyakit nie sejak tahun 2005..ubat aku dah stop ambil dalam 2007 sbb atas nasihat doktor...dan sekarang penyakit tuh datang lagi...patut ler aku rasa semcam jer..badan aku rasa lemah jer..rasa tak larat sangat...kalau jenis tiriod hipo macam aku nie..metabolisma amatlah rendah sekali..kalau tak makan sehari pong .. berat boleh naik..korang bayangkan..apatah lagi kalu aku makan...kalau exercise..pong takan turun jugak berat...itulah yang aku hadapi sekarng..itu kata doktor..jadi sekarang aku terpaksa ambil balik ubat tiriod tuh...doakan kesihatan aku kawan22..
Aku kalu dpat hidup sampai umur 50 tahun pong dah kira bersyukur..hu..hu..hu..sedih tengok anak2 aku kimi ngan heykal..daptkah aku tgk diorang membesar...sekarang kepala asyik pening jer...Ya..Allah..ampunkan aku...sesungguhnya aku adalah insan yang lemah..

8 comments:

dewicintadunia said...

kimi..never give up..kuatkan semangat..cuba perubatan alternative laks..mana tau kalau ada ubat2 tradisional boleh bantu....tongkat ali ke..sbb dulu my mom kena hypetension, amalkan minum air rebusan akar tongkat ali...dah sembuh dah...tp kena tahan rasa pahit dia la..

kimihaikal said...

yer ker...boleh cuba... risau 22..skrg nie kimi amik ubt doktor...

Mia-Ina said...

aduh, ciannya kak...biasalah kak kte ni klu amik ubat hospital.,..kena jg sgt2...tp dh kena amik utk kawalan kesihatan...xpe kak..cekalkan smgt..mia pun mkn kuatkan smgt telan ubat + byk vitamin yg perlu di ambil lg..ajl maut di tgn tuhan kak

kAkYaNg said...

alamak sis... toksah cakap gitu. Positifkan diri! harap dapat lalui dengan tabah.

Zulaikha said...

kak,
kayuh pelan2..hehehe..
relax2 sudaahh..hehe..

ika doakan ksihatan, kesejahteraan n kebahagian akak..amiinn...

PFS6450 said...

Kimi, jangan lah cedeh... nnt haku sedeh gak huhuhu...

SoLaHaRitH said...

saya rakan nuffnang...melihat kepada masalah puan..menyebabkan saya meneliti diri untuk terus bersyukur. Setiap minggu saya ke hospital melihat pesakit dan ini kali pertama saya bertemu dengan kes sebegini.

insyaAllah, teruslah berkhtiar..moga-moga Allah balas dengan ganjaran kerana terus berusaha dan sentiasa tidak putus kebergantungan kepada-Nya..

kimihaikal said...

tq to all .. atas nasihat yg diberi.. kimi sayang semua