Sunday, December 12, 2010

Day 11 dan berat terkini

Ari banyak aktiviti yg dilakukan ...pergi beli baju anak2 skolah...pah tuh suami aku upah org untk ratakan tanah di halaman rumah.sbb nak bina pagar ganti pagar yg antik n buat garaj dan juga gazebo...........apapun jom tgk menu aku semalam..

Breakfast..

oat campur ngan almond hris + susu + yogurt ( tak habis )

Lunch
ratah hati kurma dalam 6 keping

dinner
sayur campur + kembung bakar cicah air asam........


sebelum tgk berat aku .jom tgk ..

ini adalah case yg diupah untuk meratakan kawasan depan umah aku.....

dan bangsal ini akan bakal dirobohkan..kayunyer akan diambil untuk dibuat gazebo....

itu bukan rumah aku.tapi rumah jiran aku.apa yg aku nak tunjuk.pokok pisang yg di tanam oleh suami aku....bila dah besar nie.leh la dijual.dapat la duit sikit.daripada tanah tuh terbiar kosong jer....dan ditempat tak der pisang itulah akan dibina gazebo.....

sebenarnya projek hujung tahun nie adalah
1) nak buat pagar rumah..( tapi tak leh start lagi sbb hujan )
2) gazebo
3) garaj keta sbb yang ada skang kecik
4) nak tanam rumput carpet
5) dan banyak lagi....tapi buat slow2


bila dah boring nie............aku dgn tak der kijonya.....mengambil gambar bunga2ku.....jom tengok.cantik ke tidak...hu..hu

nie kat ruangtamu..



ruang tamu jugak
kat ruang tamu..langsir dalam rumah nie.semua aku jahit sendri...

kat meja makan

kat ruang keluarga

nie dekat bilik komputer.tempat aku bertenet....


dan lagi...aktiviti aku bila dah cuti2 nie.ini mesti wajib dibuat.kalu tidak penat la nak buat air.sbb anak aku nie suka nak minum air manis...........tapi aku buat tawar jer....letak air ribena sikit jer..janji ader kaler.kalu air putih diorang tak nak minum..
ni la rupanyer.lepas tuh masukkan dalam peti........nak minum ambik sendiri...dah abis letak dlam sinki.senangkan


inilah tuannyer yg kuat minum air.pagi2 goreng nuget dulu....sambil tgk Tv.....

dan saat yg ditunggu.setelah lama doh berceloteh........


alhamdulillah........dah turun sikit...85.5kg...

dari 86.5-85.5=1kg...

harap minggu depan dapat 84.* la pulak.....

tak perlah sikit pun.janji ada penurunan.aku faham lemak dibadanku nie sayang nak tinggalkan tuan dia.sbb dah bersama sejak 2002 lagi..........

5 comments:

aini said...

cayalah!!!!!!!!!!! turun jugak....tersenyum sekali!!:) best2:) hehe

noradzlina.kamdani said...

wah..besarnye kawasan umah...
ank2 lin pun mmg suke minum air manis...tp lin paksa gak soh minum air masak...paksa minum dpn mata

azini said...

aini.....mmg best skali....sib baik join contest nie.kalu tidak dah lama makan nasik....


azlina......budak2 mmg suka air manis...tapi kadang saya paksa jugak minum...air yg dibuat tuh sebenarnya.kaler jer lebih...ha..ha

noorz said...

tahniah sis

@.L.I.N said...

wah..bestnyer semua turun berat badan..takut nak timbang...huhuhu