Saturday, December 25, 2010

Anak2 ummi yg baik dan pandai.

entry nie sajer dibuat untuk menunjukkan tahap kesayangan aku pada anak lelaki ku........
yg sulung tahun depan dah masuk 9 tahun.yg kecik masuk 7 tahun.......aku sangat bangga dan amat bertuah mendapat dua org anak ini yg ku sifatkan sangat mendengar kata..........

biasa kalu ditempat kerja.aku selalu mendengar ibu2 yg merungut kerana tidak dapat menonton cerita kegemaran kerana di conquered oleh anak2.tapi aku dan suami lain.bila2 masa aku boleh tgk tv...bila aku nak tgk tv anak aku akan buat kerja lain..kesiankan.......

aku bertambah sayang pada mereka.bila makan...kalau tumpah.mereka akan ambil penyapu dan sapu.atau ambil kain basah dan lap.rajinkan anak2 ku..........kalau makan aiskrim.mesti guna gelas.takut tumpah..........lepas makan pinggan letak dalam sinki.......pernah sekali.anak jantanku ini membasuh pinggan mangkuk....dgn alasan takut ummi penat...dan gelas itu pecah....bukan main hebat lagi aku memarahi anak lelaki ku itu.dan dgn linangan air mata.."ummi kimi mintak maaf ".jahatkan aku.dahlah anakku itu mahu menolong ku.tapi ku balas dengan marahku yg tahap dewa walaupun tangannyer pada masa itu penuh dgn darah....bila diingat balik...mengalir air mataku.

anak2ku ini mmg suka rumah yg bersih.........dalam bilik diaorang kena letakkan pewangi......nak wangilah kononnyer.....

baju yg kotor....mereka masukkan dalam bakul.......sidai tuala lepas mandi.......

bangun jer dari tido..terus mandi...dan tengok tv.

bila petang.bermain bola bersama kawan....lepas main bola.....basuh bola itu.....dan bawa masuk dalam umah....rajinkan anakku........

sesungguhnyer aku amat menyayangi kedua2 insan ini.mereka sangat berharga dalam hidupku........setiap hari aku selalu berdoa pada-Mu Ya Allah....berkatilah hidup kami sekeluarga..jadikanlah anakku insan yg soleh dan taat kepada-Mu.amin......


mereka semasa kecil...




sekarang...


ummi sangat2 sayang pada kamu berdua.............moga jadi org yg berguna......

3 comments:

noradzlina.kamdani said...

alahai untungnye ank2 lelaki u rajin..ank2 lin msh tahap BERKIRE BAB SAPE KENE BUAT KERJA hu hu hu..bab mkn sape pun x tolak tp after mkn hu hu hu

Cik Jue said...

betulah.. untungnya,anak Cik Jue kalau volume slow motion nyer dia buat x layan punyer ,dia tunggu mama dia menjerit baru nak buat.

azini said...

norazlina n cik jue.rasa bertuah sangat.harap buleh bertahan sapa besar la perangai cam gini........