Wednesday, December 15, 2010

takutnyer

semalam aku pergi hospital perdana kat KB sbb nak check aku punya breast.aku prasan ada ketulan..dah beberapa bulan dah ketulan itu menjadi sahabat baik aku..setiap malam sebelum tido, aku akan membelai2 dia dulu dgn perasaan takut dan sedeh.............

ok kat spital sana aku terus jumpa ngan pakar........setelah dicheck..doktor kata mmg ada ketulan dalam 1.5sm besar.........tapi dia tak sure itu kanser atau apa.. jadi aku tanya dio pasal mamogram..yg biasa org buat untuk tahu ada breast canser atau tidak.tapi doktor tuh cakap..benda tuh tak boleh nak percaya jugak.yg sebaiknyer..operate dulu.buang dulu benda tuh..........

aku tanya berapa kos nak buat minor pembedahan tuh.dia kata dalam kos RM4k............esok boleh terus buat.yelah.hospital swasta kan.teruslah boleh buat...........dia kata kalau buat kat kerajae dalm bulan 3 2011 baru leh buat.aku bince ngan suami.rasa lebih baik buat kat kerajan kot.sbb bulan 3 2011 bukan lama sangat kalau nak bandingkan ketulan itu ada di breast aku sejak bulan april lagi 2010..( time nie baru aku perasan.sbb sebelum nie tak check sangat)..aku check bila dapat berita kawan aku dah meninggal sbb breast kancer...)...........aku tak pasti samada ketulan aku tuh makin besar atau tidak........so jadi hari nie aku nak g pulak klinik kerajae nak ambil refference letter dan nak tempah bilik bedah...

sedey pun ada..........takut jadi apa2 kat aku....anak2 masih kecil.jadi aku selalu berpesan pada suami.kalulah aku ditakdirkan tak der ( dah pergi ke alam lain )sbb mati itu pasti..itu janji Allah pada kita.......bacalah blog aku nie.........ini adalah umpama diari aku................

2 comments:

NoorZ said...

sedey plak baca citer sis..InsyaAllah..doakan yang terbaik sis..mudah mudahan takda apa2 yang serius..adik saya pon pernah jd cam sis..dia operate buang jugak ketulan tu..alhmdulillah dah sihat takde apa2..kadang2 cuma kelenjar lemak yang tersimpul(betol ke)..bak kata doc tu kat adik saya lah....InsyaAllah..saya doakan semuanya berjalan lancar..cepat2 buat minor surgery tu dan sembuh..InsyaAllah..Amin..

azini said...

akak berdoa sangat2 agar benda tuh hanya ketulan biasa sajer.aminnnnnn..belum cukup bersedia untuk mnerima tamparan ini