Monday, August 15, 2011

setelah 17 ramadhan dan sekut raya ku







setelah 17 ramadhan.....berat aku turun 2 kg..sbb tak bselera nak makan.......hu..hu
ramadhan kali ini..sangat letih aku rasa..
makan tak mmg tak berselera...tinggal lagi 13 ramadhan....

tapi tahun nie walaupun aku letih tapi aku sangat gembira....sbb tahun ini aku rasa ramadhan aku sangat bermakna.....kenapa

sbb selepas sahaja bbuka puasa..aku akan ke rumah mertua aku tuk solat terawih..jadi aku akan bertarawih berimamkan ayah mertua aku yg mmg imam di kg..cuma tahun nie dia nak buat tarawih di rumah....

tahun nie jugak..aku banyak kali berbuka bersama dgn dengan keluarga mertua..sangat meriah....

ibu aku pulak telah terbang ke Mekah tuk berpuasa di sana..dan akan kembali pada syawal yg kedua....


persiapan biskut tuk raya ini adalah sangat sedikit....dan aku buat sendiri..
tak der tempah2..sbb nak cut bajet...
aku tak tau nak letak nama apa biskut nie...anak aku cakap biskut nie sedap..tapi aku tak suka
ceri tuh anak yg tolong letakkan




dan ini biskut yg paling aku sangat gemar iaitu tart nenas...dan tahun ni sangat hepi sbb dah pandai buat sendiri..rupa2nyer senang saje nak buat..


sebelum dibakar 150c...19 minit..


hasilnya...sedap...walau rupa tak menarik..aku guna butter cup..+ cheese sikit



sama jugak..nie sebab dah malas..tekap sajer..he..he..sangat berbaloi..
aku kira kos tuk buat tart nenas nie tak sampai dalam rm15...dan aku dapat 100 biji yg besar gedabak....sangat puas hati....

dan edisi tuk sekut raya akan bersambung......

No comments: