Tuesday, January 12, 2010

sekolah baru...

Tahun nie aku berada dalam skolah baru..
suasana baru
kawan baru
anak murid baru
tekanan baru

semua serba baru
tak tau lagi macamana pentadbir baru( kuku besi kaaa...)
takut pong ado

kalau kat skolah lama..
selesa saje
tak der rasa takut
dah rasa jadi macam bos( perasan lebih )

tapi kat sini rasa macam orang bersalah sajer( dah jadi kuli )
nak buat apa2 kena tgk kiri dan kanan
maklumlah orang tak kenal kita lagi
nanti first impression orang lain pulok( apalah cikgu nie..pemalas.. tak nak lah sampai gitu )
jadi2 mula2 nie kena wat baik dulu
susah woo
pah nie aku rasa serik nak tukar skolah
tapi kena tukar gak
sbb skolah nie
teramat la jauh dr umah aku
tensen mak..adik nun oii

sampai anak aku yg bongsu yg umur 6 tahun boleh cakap...
ummi nie selalu balik lambat..abah balik awal..

dialog antara kimi n heykal semasa sampai kat umah )
kimi ( 8 tahun ) : abah mana ummi
abah : ummi pergi skolah
heykal 6 tahun : selalu lambat


dia ingat aku suker2 nak g skolah balik lambat...

dalam ati ,....siannyer anak ummi
akibatnyer..
malam2 nak tidur dalam bilik ummi...hu..hu..hu
dok tido tgh2 antara aku n abahnyer
kata nak peluk ummi....

2 comments:

Unknown said...

lor....anak jd pengacau ke...di tengah abah & umi nya..sabo je la

byk2 kan bersabar di permulaan sek baru..biasa lah kan..segala2nya penuh baru...

kimihaikal said...

mia....cabaran banyak sungguh...mmg kena banyak bersabar