Friday, March 23, 2007

abah ngan ma.....

Image Hosted by ImageShack.us

ini aku perkenalkan dengan bangganyer tukang jahit yg tersohor seantero to uban....Pok Su Din..jahitannyer memang kemas ...saper2 nak upah jahit baju ..leh la..pengalaman dah 40 taun... ni lah bapak mentua aku...pandai menjahit.. tapi kesembilan2 anaknyer tu.. satu pung tak tau menjahit...lebih2 lg yg bernama wadi...kalu jahit mesti gostan...kaku beb..suami aku ..bolehlah cikit2..ateh...emmmm..tak tau la...tu abah tgh jahit baju suami aku....upahnyer lumayan..shahrin bagi rm50 hinggit utk baju batik sajer...ma kato biaso org bagi rm 25 je..tak perlah.. buke org lain...bapak jugak..abah maintain tak pakai baju...

Image Hosted by ImageShack.us

ni pulak ibu mentua ku....aku tak pernah jumpa lagi goreng pisang sesedap mak mentua aku punyer...betul aku tak tipu.. memang sedap...kalu kat KL ni...memang tak sedap langsung...wat perabih duit jer beli...lg satu hg memang murah..kalu kt Selayang RM 1 dapat 3 keping jer tu pun tak sedap..kalu beli kat mak mertua kau dapat 8 keping ..tu pun besar2 belako dan rangup..dijamin....sedap oleh SIRIM..he..he..laku ma jual ari ni?....nanti kalu aku dapat tukar klate..bulih la ari2 make goreng picang...

5 comments:

Anonymous said...

huuhuhu...rindunyo ko abah nga ma...arghh..bila buleh balik kg ni..waaaaaaaaa

Anonymous said...

teringin pulok aku nk raso goreng pise tok tuo mu tuh...

mmg di kl ni goreng pise semua hampeh...! - eda

5 Senses Designworks said...

tok tuo mung awet mudo la mak adik...mung korek rahsia sket...

5 Senses Designworks said...

lama nya blog mung nih bersawang mak adik oooiii... : )

Anonymous said...

Interesting to know.