Saturday, February 21, 2009

sedihnya aku rasa...

mood aku dalam beberapa hari nie tak berapa baik.. aku pong tak tau kenapa..
sedih sajer rasanya...

semalam aku ada mengadu pasal sendi ibu jari aku yang sakit pada kawan aku... dia kata itu tanda penyakir artritis... mula2 dia serang kat ibu jari.. sedih aku dngar.. sebab aku mmg dah ada penyakit lain...aku mmg regular chechup kat hkl.. untuk penyakit tiroid.. ( kalau korang baca.. aku mmg ada tulis pasal aku dan tiroid tahun 2007 ) kencing manis dan darah tinggi...untuk penyakit tu saja aku dah dapat banyak bekal ubat.. inikan pulak untuk penyakit sendi... aku rasa betul2 takut..
...aku takut tak sempat nak tgk anak2 aku membesar .
...takut bila kita ada penykait nie.. orang dah tak sudi...
..takut menyusahkan orang...
.. jadi jalan yg terbaik.. aku fikir.. aku amik herbalife nie... bulih kontrol semua...

lagi satu.. aku sedih bila mintak pindah jer.. tak dapat.. rumah aku dah siap....tapi aku still tak dapat pindah...
bulan2 aku kena bayar rm1200 untuk umah tuh dan umah sewa yang aku duduk sekarang rm 500...sedih dan tertekan aku... buat rumah cantik2 tapi tak dapat duduk.. aku pong tak tau kriteria apa yang orang KPM nak..aku kat sini dah lapan tahun.. suami aku pulak dan nak masuk 13 tahun...lagipong aku nie berpenyakit.. ntah dapat tak duduk umah aku tuh..
kadang2 bila aku fikir balik... orang KPM nie tak adil dalam hal perpindahan nie.. macam alasan yang diberi ..maaf kelantan dah penuh.. tak cukup tempoh dan bla..bla.. yg buat aku rasa nak ***** saja orng KPM tuh.. meyampah betul aku dengan alasan diaorang.. dia orang mmg ******... kawan aku yang dapat balik kelantan semuanya tak ikut kriteria yg dia orang cakap.. YA.. Allah kuatkanlah iman aku nie...kadang2 aku terpikir nak pergi KPM tuh dan *******saja orang kat situ ( nada geram ). suka berjanji tapi tak tunai.... tapi aku pk pulak yg aku nie profesional.. kalu tidak...

maybe diaorang tak rasa apa yang aku rasa sbb dia orang tak rasa sendiri...kalaulah benda ini terjadi pada keluaraga atau anak diorang baru diaorang rasa.. amin.......

umah aku sekarang mak aku dok sorang ..umur dah 70 tahun...dia mmg nak dok ngan aku.. tapi nak buat macamana sebb anaknya masih tak dapat pindah...
bila aku cerita pada org KPM diaorang kata aku menipu... tapi tak perlah Tuhan tu mahan adil.. maybe satu masa nanti diorang tu akan duduk sorang sampai ke tua.. sbb anak2 dioarang tak bulih balik... itu namanya hukum karma... kat dunia lagi pembalasannya..masa tu mayb diaorang akan ingat kat aku...insan yang teraniaya.. dah lima tahun aku mintak pindah.. kawan aku mintak sekali jer dah dapat..

No comments: