Tuesday, September 9, 2008

Sahur...oh sahur

Ari ni tak bangun sahur....tertidur..
sebenarnya aku biasa bangun kul 4.30 pagi...nak jadi cerita aku dah bangun kul 4.00pagi tuh.. tapi aku punyer perangai kalau tak sampai time dia.. aku tido balik..kononya aku nie hebat leh bangun ikut time..
alih-alih tertido... sedar- sedar dah kul 5.40...dah imsak..aku dengan rasa berat hati dan penuh rasa kesian...cakap ngan suami.. dah masuk waktu imsak..emm dia jawab sempat lagi ker umi....aku cakap dah tak sempat.. sib baik dia tak marah.. alhamdullilah..

jadi ari nie aku tak amik la shake..
lapar betul...rasa lemah jer...
Tapi tak per ...semangat tu masih ada..


Menu Buka Posa

Ude masak kari
Ike siakap goreng
air limau nipis..
Budu + tempoyak (suami aku buat tempoyak nie...)
celur terung

menu tu untuk che abe aku...
aku punyer cam biasa ambil semua tapi dalam kadar yang secukup rasa..


Buat PSF..no keta hang aku tak ingat...aku tumpang bersedih di atas kejadian yang berlaku ke atas tok wan..harap tok wan cepat sembuh.... tapi hang still lagi seronok sbb ader tok wan.. aku dari kecik memang takde tok wan ke tok nenek ... aku mmg tak leh nak bermanja dengan tok..tok ni.. kan seronok kalau ada tok ni.. tapi aku bersyukur.. sbb mak masih ada.. walau ayah dah meninggal pada 2005 yang lalu.. dan aku bersyukur sesangat sebab ada family yang bahagia.. anak-anak yang comel dan suami yang handsome......dan yang penting sebab aku dah tua..tapi still tak matang..

Budak aku sekarang tengah amik Trial SPM.. Hari ni dah masuk hari yang kedua...
Mengantuk tul bila jaga periksa nie.. kena pulak dengan kelas yang belakang....asyik nak kena tegur jer... yelah mereka tak leh jawab.. jadi apa lagi.. kacau kawan la.. boring la katakan..tapi budak besar nie lain sikit.( kita tegur dia dengar untuk 5 minit jer ) pah tu wak lagi.. )Nak jadi cikgu kena banyak sabar.. sebab klien kita budak2...bukan orang tua yang faham bahasa... untuk pengetahuan ... ari paper English...esok Sejarah...( subjek aku tuh.. ) risaunyer... takut budak tak leh jawab....Cikgu doakan kalian dapat jawab dengan sempurna... dapat markah tinggi-tinggi.. nanti dapat hadiah( nada gembira ).. kalau sikit pong dapat gak hadiahnya( nada geram )..

No comments: