Sunday, December 11, 2011

tanaman herbaku

kenal tak..ini adalah pegaga....ditanam oleh en suami..saya suka ini...




ini pulak daun sup....sangat wangi






dan ini adalah daun pandan...saya sangat sayang yg ini...dan bagi saya pandan adalah pokok paling cantik saya pernah lihat..he..he dan saya akan teruja setiap kali saya lihat pokok ini tak kira di mana..dan saya sangat kagum pada mereka yg berjaya tanam pokok ini..sangat berguna...




pokok serai..yang ini saya tanam....tak sangka akan menjadi rimbun sebegini....menjadi jugak yer tangan saya....dan batangnyer adalah sangat besar...





daun kesom......sangat subur....pernah makan tak daun ini dibuat telur dadar..sangat sedap..cubalah....




ini adalah ulam raja...dulu elok jer subur..skang dah nak menyembah bumi pulak lagaknya...






daun limau purut..saya suka2....senang nak masak tomyam....semua ada...





poko limau nipis....daun tak lebat ..tapi selalu berbuah berbanding dengan yg di bawah..




daun lebat...tapi tak pernah berbuah...






pisang nangka...sudah sedia tuk dijual...








pisang ni paling lucu..dalam setandan..ada dua sisir sajer...malu2 pulak





pisang kebatu....sedap dibuat goreng pisang



pernah tgk..inilah adalah saat pisang baru mengeluarkan jangtung...baru nak berbuah...



limau purut jugak..



pokok rambutan...anak sekolah..




betik....

lengkuas..aku yang tanam
Posted by Picasa

No comments: