Monday, March 22, 2010

ari aku kena hipo

ermmmmmm pagi tadik lepas amik breakfast n makan ubat dibetes..g cekk kat klinik..ada appointment... darah tinggi aku okay dah 120/70....kencing manis aku tak hokay 15.8....dengan kecewa aku balik....dalam kul 12 aku amik lunch.. sekeping breaktru + sekeping chesdale+ sebiji tomato + 3 biji scramble ....pah tuh amik ubat lagik....

sampai jer kat bilik guru.. aku rasa tanganku berketar2 n pucat.. rasa nak muntah....rasa nak pitam... pah tuh aku pi ke klinik berhempiran....cek darah tinggi okay.... cek diabetes.. ya Allah... dah lama tak tengok angka nie.. patutlah hipo.( kurang gula )... bacaan aku 6.0...maksudnyer dari 15.8 ke 6.0...maksudnyer dengan drastik turun.. sebelum nie tak pernah terjadi begini walau dah bertahun aku amik ubat... sbb ubat amik.. tapi tak disiplin.. tak ikut menu pemakanan yang sepatutnyer... jadi skang bila dah ikut menu oxidizer...aku jadi normal balik....cuma kena lebihkan gula kot...

1 comment: