Wednesday, March 31, 2010

luahan hatiku...

sejak ikut diet sis rahimah ni..aku rasa senang hati..sbb apa..

  1. penyakitku mula ok...kencing manis turun.. darah tinggi pun turun.. dah tak berapa risau dah
  2. badan rasa ringan..perut dah tak berapa buncit lagi..he..he
  3. dah tak lapar sangat walau makan ikan bakar ngan timun jer untk malam...
  4. selera makan dan berkurangan yakni nafsu tuh dah kurang walau benda tuh depan mata..aku pun tak percaya aku leh buat.. sbb peristiwa ni terjadi sabtu lepas..skolah aku ada PIBg..aku jadi AJK makanan.. korang tau la.. dengan roti jalanyer, kuih macam2 ada..mmg peberet aku belaka... semua dok pakat makan dulu... aku hanya leh amik lauk ayam jer tanpa kuah...hebatkan aku....
  5. kalau tengok nasik pun dah tak teringin nak makan
  6. asyik dok tgk jam dan dok kira waktu..sbb setiap 4 jam kena makan.. aku suka yg part yang nie.. menjadikan aku lebih disiplin
  7. aku dah boleh kontrol makan nasi..kalu dulu tak boleh tak makan nasik.. siap bawak bekal lagi g skolah.. macam2 lauk aku bawa.masak tenggiri lemak la.. masak kicap la... pah siap ada pencuci mulut lagi.. skang tidak lagi..sekadar bawa makanan untuk snek jer...
  8. dulu makan nasik paling kurang 2 kali sehari.. dan buah2 tak yah cakap la.. tembikai tuh mmg hari2 dok makan dengan mango.. kalu makan nasik dalam kul 10mlm lebih sbb aku balik sekolah kul 8mlm baru sampai.. pah tuh keluar...jadi kul 10mlm lebih baru makan..mana tak gemuknyer.. skang tidak lagi
  9. aku mmg teringin nak makan KFC... memang teringin... tapi aku berjaya menkontrolkan diri aku ini setakat hari ini.. tak tau la esok lusa.. doakan aku yer...

3 comments:

Cik Hani yang Baik said...

kimi..saya pun x sentuh kfc lagi..
tp kalau teringin sgt cuit sikit oklah...

Rahimah Z said...

Alhamdullillah...
hepi that you have actually overcome your carbs cravings...
Keep it up...

Diarihatiku1976 said...

fuhhh... mencabar ni... saya pun teringin gak nak buat camni.. tapi masih belum boleh kontrol lagi...